Köpvillkor för Falkenberg Kallbadsvänners bastubokning
Senast uppdaterad: oktober 2024
Allmänt
Dessa villkor (“Köpvillkoren”) reglerar din användning av Falkenberg Kallbadsvänners bastutjänst (“Tjänsten”). Tjänsten tillhandahålls av Falkenberg Kallbadsvänner (nedan benämnd “Föreningen”, “Vi” och/eller “Oss”), organisationsnummer 802542-2380.
Föreningen erbjuder följande bokningsalternativ:
- Bokning av hela bastun
- Bokning av enstaka platser i bastun
- Köp av klippkort för flera bastusessioner
- Köp av årskort för obegränsad bastutillgång under en bestämd period
Genom att använda Tjänsten godkänner du dessa Köpvillkor och förbinder dig att följa dem. Vi rekommenderar dig att läsa dessa köpvillkor noga.
Kontaktuppgifter
Falkenberg Kallbadsvänner
Riddarevägen 3, 311 37 Falkenberg
E-post: falkenbergskallbad@gmail.com
Priser och betalning
Alla priser för bastubokning, klippkort och årskort är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms. Betalning sker via Swish.
Bokning och avbokning av bastu
- Bokning av bastu (hela bastun eller enstaka platser) sker via vår hemsida.
- Efter genomförd bokning och betalning skickas en bekräftelse och en unik kod till din e-postadress. Denna kod används för att låsa upp bastun under din bokade tid.
- Avbokning med full återbetalning kan göras senast 24 timmar före bokad bastutid.
- Vid senare avbokning eller utebliven ankomst debiteras full kostnad för bastusessionen.
- För klippkort och årskort gäller särskilda villkor för återbetalning, se avsnittet om ångerrätt.
Leverans
Efter genomfört köp eller bokning skickas en bekräftelse och en unik kod till den e-postadress du angett vid bokningen. Denna kod fungerar som din “nyckel” till bastun och kan användas för att låsa upp bastun under din bokade tid. Säkerställ att du har tillgång till din e-post när du ska använda bastun.
Ångerrätt
När du bokar en bastusession online har du normalt 14 dagars ångerrätt. För att genomföra en bastubokning måste du dock frånsäga dig din ångerrätt eftersom vår tjänst innebär att du, genom att genomföra en bokning, begär att tjänsten påbörjas på den bokade tiden. Det innebär att du accepterar att ångerrätten upphör när bastusessionen har påbörjats eller genomförts. Vår tjänst anses som fullgjord när du har fått tillgång till bastun under din bokade tid.
För klippkort och årskort gäller 14 dagars ångerrätt från köpdatum, förutsatt att kortet inte har börjat användas. Om du vill utnyttja din ångerrätt för ett klippkort eller årskort, kontakta oss via e-post inom 14 dagar från köpet. Full återbetalning ges för oanvända kort.
Reklamation
Om du av någon anledning som beror på Föreningen inte kan genomföra din bastusession, kan du reklamera fel i tjänsten. Detta kan exempelvis gälla om bastun inte är tillgänglig under din bokade tid, om den inte fungerar som den ska, eller om du inte har mottagit din kod via e-post. Hör av dig till oss via ovanstående e-postadress så kan vi åtgärda felet, antingen genom att hjälpa dig att boka en ny bastutid eller genom att återbetala erlagd avgift.
Regler och viktig information för bastuanvändning
- Den som bokar är ansvarig för att lämna bastun i gott skick efter användning.
- Sitt på en handduk i bastun. Inget svett på lavarna.
- Allt badande och bastuanvändning sker på egen risk. Bada inte kallbad ensam.
- Städa efter dig - torka av bastulavarna och sopa och torka golven efter din session.
- Häll aldrig havsvatten på stenarna. Aggregatet förstörs.
Ansvarsbegränsning
Föreningen garanterar inte kontinuerlig, oavbruten eller säker tillgång till bastun eller bokningssystemet. Föreningen kan inte göras ansvarig för skador som direkt eller indirekt orsakas av användning av bastun eller bokningssystemet, såvida inte skadan uppkommit på grund av grov vårdslöshet från Föreningens sida.
Föreningen ersätter endast direkta skador som har uppkommit som en direkt följd av försummelse från Föreningens sida. Föreningen ansvarar inte i något fall för indirekta skador såsom utebliven vinst, förlust, eller följdskador. Vid tekniska fel som påverkar bokning eller användning av bastun ersätts högst bokningsavgiften.
Ändringar i Köpvillkoren
Föreningen kan komma att ändra dessa Köpvillkor från tid till annan. I den mån vi gör förändringar som kräver ditt samtycke kommer vi att inhämta ditt samtycke innan ändringen träder i kraft.
Tvistelösning
Svensk lag ska tillämpas på Tjänsten och dessa Köpvillkor. Tvister ska avgöras av svensk allmän domstol. Du kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden för att få stöd i en eventuell tvist mot Föreningen. Läs mer på arn.se